Thursday 20 October 2011

ابراز نگرانی مادر افشین اسانلو از وضعیت فرزندش در زندان


ابراز نگرانی مادر افشین اسانلو از وضعیت فرزندش در زندان
ابراز نگرانی مادر افشین اسانلو از وضعیت فرزندش در زندان
جرس: افشین اسانلو نزدیک به یازده ماه است که در زندان بسر می برد و در دادگاه بدوی در اردیبهشت ماه سال جاری به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 این حکم در حالی برای او صادر شده است که وکیل وی اجازه دسترسی به پرونده موکل خود و ملاقات با قاضی پرونده را نداشته است.

لازم بذکر است، افشین اسانلو برادر منصور اسانلو رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه است که چندی پیش بعد از تحمل چهار سال حبس با قید وثیقه از زندان آزاد گردید.

فاطمه گلگری مادر افشین اسانلو در خصوص پرونده قضایی فرزندش به "جرس" می گوید: " سه ماه پیش از عید سال 90 در ترمینال بازداشتش کردند و ما دوازدهم فروردین از وضعیتش باخبر شدیم. در ابتد به مدت سه ماه در بند امنیتی 209 نگهداری شده بود بعد از سه ماه به 350 منتقل شد. تا اینکه اواخر اردیبهشت ماه یک دادگاه غیرعلنی تشکیل دادند و پنج سال حکم حبس تعزیری برای افشین صادر کردند. حالا به این حکم اعتراض کردیم و منتظر برگزاری دادگاه تجدید نظر هستیم تا ریخ آن را هم هنوز اعلام نکرده اند."

افشین اسانلو که هیچگونه فعالیت سندیکایی و سیاسی نداشته است در اواخر آذر ماه سال گذشته در ترمینال جنوب بازداشت و به بند امنیتی 209 منتقل شده است. این در حالی است که خانواده وی تا سه ماه از محل نگهداری و اتهام  وی اطلاعی نداشتند.

خانم گلگری با تاکید براینکه فرزندش اصلا فعالیت سندیکایی و سیاسی نداشته است، ادامه می دهد: "این حکم را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام برای افشین صادر کردند. در حالیکه افشین راننده بود و اصلا فعالیت سیاسی نداشت. مثل همه اتهاماتی که به همه می زنند به پسر من هم این اتهام را زده اند. یک وکیل هم برای افشین گرفته بودیم که متاسفانه نه گذاشتند پرونده را ببیند و نه قاضی پرونده را ملاقات کند. فقط یکدفعه به ما زنگ زدند که به پنج سال حبس محکوم شده و به خود افشین هم در زندان این حکم را ابلاغ کرده بودند."

مادر افشین اسانلو با اشاره به آخرین ملاقاتی که با افشین داشته وضعیت جسمی و روحی او را نامناسب بیان می کند و در ادامه می افزاید: "دوشنبه با افشین ملاقات کابینی داشتم که وضعیتش از نظر جسمی و روحی خوب نبود. از اینکه بی گناه این همه مدت در زندان بوده و حکم پنج سال حبس هم به او داده اند عصبانی است. در پشتش هم یک غده است که نیاز بعمل جراحی دارد و امیدواریم هرچه زودتر رسیدگی کنند و بتواند در بیمارستان خارج از زندان تحت معالجه قرار گیرد. این غده بزرگتر شده و با توجه به اینکه شرایط زندان هم برای کسانیکه مشکلات جسمانی دارند مناسب نیست روزبروز این ناراحتی ها بیشتر می شود. برای مرخصی هم خیلی پیگیری کردیم و نامه نوشتیم اما تاکنون پاسخی نداده اند."

این مادر دردمند که پیش از این شاهد رنج کشیدن منصور فرزند دیگرش به مدت چهار سال در زندان بود هم اکنون با وجود بیماری جسمانی باید پیگیر وضعیت افشین باشد. او در پایان امیدوار است تمام زندانیان سیاسی آزاد گردند زیرا بر این باور است که همه آنها بی گناه در گوشه زندانها عمر خودشان را سپری می کنند. او در پایان می گوید: " پسر من هم که اصلا نمی دانیم چرا زندان است؟ او هیچ جرمی مرتکب نشده و بی گناه در زندان است. خود افشین هم از این نظر در فشار است و می گوید من که گناهی مرتکب نشده ام چرا باید در زندان بمانم.افشین دو فرزند دارد که با توجه به این مشکلات همینطور بی سرپرست مانده اند. خلاصه هم خودش هم فرزندشان تحت فشار هستند و نمی داند اصلا برای چه در زندان است؟ البته مثل افشین زیاد هستند که در خیابان دستگیر شدند و الان بی گناه در زندان هستند و امیدواریم کسانی که مسایل حقوق بشر را پیگیری می کنند به وضعیت زندانیان سیاسی توجه کنند و زندانیان سیاسی بی گناه را از زندان آزاد کنند تا به آغوش خانواده و جامعه خودشان برگردند."

جرس
مژگان مدرس علوم

No comments:

Post a Comment