Thursday 24 May 2012

حسین رونقی در زندان دست به اعتصاب غذا زد


حسین رونقی، وبلاگ نویس منتقد

وضعیت جسمی حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس منتقد زندانی که شش روز است در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده، نامناسب گزارش شده است.
احمد رونقی،پدر این وبلاگ‌نویس به بی‌بی‌سی فارسی گفت که در پی تماس تلفنی پسرش، روز گذشته (چهارشنبه سوم خردادماه)از اعتصاب غذای او مطلع شد.
·         حقوق بشر، 
پدر این وبلاگ‌نویس در خصوص وضعیت درمانی فرزندش گفت: " براساس مدارک پزشکی کلیه چپ حسین به شکل کامل از کار افتاده و ۲۰ درصد از کلیه راست نیز از کار افتاده است، اما با تمام این شرایط هنوز با مرخصی پزشکی او موافقت نشده است، به همین دلیل نیز حسین دست به اعتصاب غذ ا زده و گفته تا زمانی که به او مرخصی درمانی ندهند به اعتصابش ادامه خواهد داد."
پدر حسین رونقی اضافه کرد:" پزشکان با آزمایش کلیه و سی تی اسکن فرزندش اعلام کردند که او نیاز به جراحی و مرخصی استعلاجی دارد."
آقای رونقی با تاکید بر اینکه مدارک را در اختیار مسئولان ذیربط قرار داده است، افزود: "کلیه مدارک را به دادستان، بهداری اوین، اجرای احکام زندان، معاون دادگاه انقلاب، دادسرای اوین برده‌ام. دادستان نامه به زندان فرستاده است، اما دادسرای اوین حتی شماره نامه را به ما نمی‌دهند تا پیگیری کنیم."
احمد رونقی با تاکید بر اینکه نگران سلامت فرزندش است، گفت : "از مقام معظم رهبری و فرمانده کل سپاه پاسداران می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کنند."
حسین رونقی چندی پیش در بیمارستان بستری شد و براساس نظر پزشکان باید تحت نظر متخصص در منزل تحت درمان قرار بگیرد.
آقای رونقی در خصوص پیگیر‌های انجام شده برای رسیدگی به وضعیت فرزندش نیز گفت :"دیروز (چهارشنبه سوم خردادماه) دادستان نامه‌ای به بهداری اوین فرستاده است، اما وقتی حسین از زندان زنگ زد، گفت می‌خواهند به زور او را برای عمل ببردند. حق ندارند این کار را بکنند من به آنها اطمینان ندارم، اینها می‌خواهند حسین را با شکنجه بکشند، اینها که از وضعیت پرونده پزشکی و شرایط او مطلع هستند اگر می‌خواستند درمان کنند قبل از این همه مشکل به فکر می‌افتادند."
پدر این زندانی سیاسی در بهمن ماه سال گذشته نیز به بی‌بیسی فارسی گفته بود: "پسرم کاری نکرده است و ۱۳ ماه در انفرادی بوده و کلیه‌ها و سلامتی‌اش را از دست داده است. همان قانونی که به پسرم حبس داده می‌گوید طبق قانون باید تحت درمان قرار بگیرد و او توان و تحمل زندان را ندارد."
حسین رونقی ۲۶ ساله و اهل شهرستان ملکان است. او پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۵ سال زندان محکوم شد.
مرگ "یک زندانی سیاسی"در زندان رجایی شهر
در همین حال سایت کلمه از درگذشت منصور رادپور، "زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج" روز دوشنبه خبر داده است.
این زندانی سیاسی در بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ در جاده چالوس توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و پس از مدتی به بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر منتقل شد.
آقای رادپور طی دو حکم جداگانه در شعب ۱ و ٨ دادگاه انقلاب اسلامی کرج، به دو اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با سازمان مجاهدین خلق» مجموعا به هشت سال زندان محکوم شده بود.
براساس گزارش کلمه وی به دلیل شرایط زندان به اعتیاد روی آورده بود و در حالی که به بیماری‌هایی چون نوسان فشار خون، نارسایی کلیه و ناراحتی شدید کلیه مبتلا بود، در گذشت.
بنابراین گزارش علت مرگ آقای رادپور، سکته مغزی اعلام شده و هنگام انتقال جسد او به بهداری زندان، صورت، گردن و پایش سیاه شده بود.

No comments:

Post a Comment