Friday 27 April 2012

بیانیه ی برندگان صلح نوبل برای آزادی نرگس محمدی


 

• شیرین عبادی، میخاییل گورباچف، محمد یونس، و جودی ویلیامز از امضاکنندگان بیانیه ای هستند که برندگان جایزه ی صلح نوبل برای آزادی نرگس محمدی منتشر کرده اند ...



صدای آمریکا: در نشست برندگان صلح درشیکاگو در میز گردی با عنوان «نقش زنان در صلح»، پس از سخنان شیرین عبادی در باره فعالیت های خانم نرگس محمدی در شورای ملی صلح ایران، به پیشنهاد عده ای از حاضران بیانیه ای برای آزادی او صادر شد و به امضای آنان رسید.
شیرین عبادی به سایت صدای آمریکا گفت که در سخنانش در این نشست از «از نقش سازنده نرگس محمدی در شورای ملی صلح» یاد کرد. به گفته خانم عبادی: «این شورا که مرکب از بیش از ۸۰ نماینده از گروه های مختلف فکری و اقوام گوناگون ایرانی بود، به پاس خدمات خانم محمدی او را به عنوان دبیر کمیته اجرایی انتخاب کرد». شیرین عبادی می گوید:« علاوه بر نرگس محمدی بیش از ۱۰ نفر از اعضای این شورا تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و برخی از آنان هم اکنون در زندان هستند.»
خانم عبادی درباره فعالیت های این شورا به نشست برندگان نوبل صلح گفت: «در شورای ملی صلح راه های مختلف کاهش تنش های بین المللی بررسی می شد. زیرا کلیه اعضا پیش بینی می کردند سیاست های نادرست جمهوری اسلامی به تدریج ایران را به سوی تنشهای شدید بین المللی سوق خواهد داد. چنان که هم اکنون به علت تحریم های شدید اقتصادی بین المللی تورم سرسام آور در مقیاس روزانه رو به افزایش است. در شورای ملی صلح که من افتخار سخنگویی آن را بر عهده دارم مطالعه می کردیم که چگونه می شود علاج واقعه قبل از وقوع کرد.»
با شنیدن سخنان شیرین عبادی چند تن از حاضران پیشنهاد کردند که بیانیه ای مبنی برحمایت از خانم نرگس محمدی تهیه شود. این اطلاعیه تهیه شد و به امضای عده ای از برندگان صلح نوبل رسید. خانم عبادی می گوید:« این اطلاعیه نشان دهنده آن است که افکار عمومی در سطح بین المللی نگران رفتار حکومت ایران با مدافعان حقوق بشر و فعالان صلح است.» او ابراز امیدواری کرد که:« صدای مردم ایران و سراسر جهان به گوش دولتمردان ایرانی برسد و بدانند که آرامش در ایران جز در سایه رعایت حقوق بشر ممکن نیست.»
علاوه بر خانم عبادی شخصیت هایی چون میخاییل گورباچف، دالایی لاما، لخ والسا، محمد یونس، و جودی ویلیامز در میان امضاکنندگان این بیانیه اند.  

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 

No comments:

Post a Comment