Monday 2 July 2012

شنبه هفتم جولاي تجديد پيمان با مادران پارک لاله (مادران عزادار)


به مناسبت سه سال حرکت دادخواهانه مادران
مادران خواهان اجرای مواد کنوانسیون جهانی حقوق زندانیان
در رابطه با معالجات ویژه پزشگی برای زندانیان سیاسی در ایران هستند.
شنبه هفتم جولاي، ساعت دو تا سه بعد از ظهر
در همدردی و همصدائی حامیان "مادران پارک لاله" لندن،به مناسبت بزرگداشت سومین سالحرکت مادران در ایران. تجديد پيمان ما با آنان اهداف شان،: مادراني كه پي گيرانه خواسته هاي بحق و مدني را دنبال كردند ما با انها در اين سه سال هم صدا و همراه بوديم و رئوس خواستهاي حق خواهانه و مدني مادران پارك لاله را تكرار مي كنيم :

"از آغاز جنبش اعتراضی مردم ایران در سال 1388 سه سال می گذرد. در آن سال خیابان‌های ایران مملو از انسان‌های آزادی خواه و حق جو شده بود.. ولی حکومت، اعتراض ساده و آرام مردم را پاسخی جز زندان و شکنجه و گلوله و کشتار نداد. مادران و خانواده های بسیاری را به سوگ دلبندشان نشاند. مادران داغدار و خانواده زندانیان سیاسی در اعتراض به سرکوب، زندان، شکنجه، کشتار و همین‌طور به نشان دادخواهی فرزندان کشته شده خود سیاه پوشیدند و خواهان محاکمه و مجازات آمران و عاملان جنایت های صورت گرفته در زندان ها و خیابان ها شدند.
آغاز حرکت اعتراضی مادران عزادار ششم تیرماه ۱۳۸۸ بود که در یک حرکت نمادین، هر شنبه ساعت ۷ تا ۸ بعدازظهر در میدان آب نمای پارک لاله و پارک­های دیگر تهران گرد هم می آیند و با در دست گرفتن عکس فرزندان خود، شمع روشن می‌کنند و صدای اعتراض­شان را به گوش مردم دنیا خواهند رساند و تا رسیدن به خواسته های­شان دست از مبارزه برنخواهند داشت. پس از انتشار این فراخوان گروه‌های حامی مادران عزادار در شهرهای مختلف ایران و جهان شکل گرفت و آن‌ها نیز هر هفته همراه با مادران عزادار ایران تجمع های اعتراضی برگزار کردند.
. از آن روز تعداد بسیاری از مادران و حامیان‌شان(قریب به ۹۰ نفر)، در نوبت های مختلف مورد حمله و یورش نیروهای امنیتی قرار گرفتند و دستگیر شدند و در تمام این مدت خود و خانواده ‌های آنها مورد تهدید، اذیت و آزار، احضار و ضرب و شتم نیروهای سرکوبگر قرار گرفتند. مادران اما روز به روز همبستگی‌شان بیشتر شد و مصمم به اشکال مختلف مبارزه مدنی، از تجمع جلوی زندان اوین و دادگاه­های انقلاب، تجمع در سایر پارک‌ها گرفته تا همراهی با اعتصاب غذای زندانیان و شرکت در مراسم یادبود کشته شدگان، دیدار و همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان در تهران و شهرستان‌ها و اعتراض و مخالفت با اعدام، هم چنان برخواسته‌های خود پای فشردند
"ما جمعی از مادران و خانواده های جان باختگان و آسیب دید گان در دوران حاکمیت جمهوری اسلامی هستیم که با هدف دادخواهی خواسته های زیر را پیگیرانه دنبال می کنیم:
1- خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم.
2- خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.
3- خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.
برای ایجاد محیطی امن، انسانی و به دور از جنگ و خون ریزی و تبعیض و تحقیر تلاش می کنیم
از تمامی فعالیت های مخالف خشونت، برابری خواهانه و رفع تبعیض حمایت می کنیم
ما مادران، از تمامی افرادی که در طی این سال ها از قربانیان یا شاهدان بر جنایات بوده اند، و تمامی انسان های خشونت دیده می خواهیم که برای دادخواهی با ما هم صدا و همراه شوند،
ما تلاش کردیم با حضور در اعتراض­های مردمی، همدردی با خانواده های جان­باختگان، نوشتن اعتراضات و خاطرات پیرامون دادخواهی، نوشتن نامه برای نمایندگان حقوق بشر، نوشتن نامه برای احمد شهید، برپایی تظاهرات در کشورهای مختلف و رساندن صدای اعتراض مردم ایران به جهانیان هسيم
در این سه سال نه تنها تهدید، ارعاب، بازداشت، زندان و احکام پیایی مادران، مانع حرکت اعتراضی ما مادران پارک لاله نشد، بلکه گذشت زمان و عدم پاسخ گویی مسئولان، پیگیری ما را برای خواسته های انسانی و بر حق مان مصمم تر کرد. ما با درس گرفتن از تجارب گذشته، برای جلوگیری از تکرار تاریخ، خط کشی ها را کنار زدیم و همراه با تمامی خانواده های کشته شدگان سی و سه سال جنایات جمهوری اسلامی و زندانیان سیاسی گذشته و حال، پیگیر سه خواسته اصلی خود هستیم و هم­چنان پیگیر و استوار، بر خواسته های بر حق مان پای می فشاریم! مادران پارک لاله/ششم تیرماه 1391"
هم پيمان همصداي مادران ايران
حامیان "مادران عزدار ایران" لندن /انگلستان
Tel: 0044-7952513869


توجه، توجه دوستان گرامی این بار محل ایستادن ما کمی با دفعات قبلی متفاوت است. لطفا به آدرس زیر توجه نمائید 


Find us on Face book: mothers. mourning
Saturday: 7Th.July 2012
15.00 – 14.00: Time
Location:the South African Embassy. It is close to the North Terrace (across the road)  of Trafalgar Square (in front of the National Gallery)
Nearest Tube Charing Cross: Bakerloo and Northern line

No comments:

Post a Comment