Wednesday 15 July 2015

حکیمه شکری با ایستادگی بر حقوق انسانی، به خانه بازگشت




حکیمه شکری، از مادران پارک لاله و از حامیان مادران داغدار، پس از گذراندن سه سال حبس ناعادلانه، دوشنبه عصر، 22 تیر 1394، از زندان اوین آزاد شد. او با پایداری بر عقایدش که برای آزادی و برقراری عدالت مبارزه می‌کند و بر حقِ دادخواهی پای می‌فشارد، با ایستادگی و سربلندی، سه سال حبس ناعادلانه را گذراند و به خانه بازگشت. در این مدت خانواده‌اش نیز با مهربانی و صبوری و احترام به عقاید او، این بی عدالتی را تاب آوردند و او را همراهی کردند.
حکیمه شکری،  نخستین بار در 14 آذر 1389، در مراسم بزرگداشت امیر‌ارشد تاجمیر، از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات بازداشت و پس از حدود دو ماه و نیم بازداشت در بند 209 زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد.  وی در تاریخ 23 فروردین 1391 در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی‌» به تحمل 3 سال حبس تعزیری محکوم شد و از آبان‌ماه‌‌‌‌ همان سال جهت تحمل سه سال حبس در زندان بود.حکیمه شکری، در 26 آذر 1393، به دلیل اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت زنان زندانی به زندان قرچک ورامین «شهر ری» تبعید شد و پس از پایداری بر حق خود به عنوان یک زندانی سیاسی، و در نهایت با اعتصاب غذا، در فروردین 1394 به زندان اوین باز گردانده شد.
حکیمه به انسان‌ها عشق می‌ورزد و با خانواده‌های داغدار همدردی می‌کند و به حق طلبی و دادخواهی ارج می‌نهد و با همین «جرم» سه سال حبس را به جان خرید و با سربلندی سختی زندان و دوری از زندگی عادی و خانواده را تحمل کرد. او رویای دنیایی را در سر دارد که از بی عدالتی و تبعیض اثری نباشد تا همه‌ی انسان‌ها بتوانند با هر عقیده‌ای در کنار هم، در آرامش و با امکانات برابر و آزادانه زندگی کنند.
جمهوری اسلامی باید پاسخ گوی این بی عدالتی‌ها باشد که چرا انسان‌ها را برای ساده ترین خواست انسانی، با حکم‌های واهی "اقدام علیه امنیت ملی" و در حقیقت، برای "حفظ نظامش"، به زندان می‌اندازد. اگر این حکومت ادعا می‌کند که هم اکنون نیز با رای و اراده‌ی مردم بر سر کار است، باید به مردم و عقایدِ مختلف و دگراندیشان احترام بگذارد و پاسخ گوی تمامی بی عدالتی‌های ناشی از قوانین ناعادلانه باشد. هم چنین ضرورت دارد که قوانین خودساخته را با احترام به تمام عقاید تغییر دهد و دیگر چیزی به نام قانون مجازات اسلامی و قوه قضاییه غیر مستقل نداشته باشیم و انسان‌ها بتوانند با آزادی بیان و اندیشه، عقاید خود را بیان کنند و دیگر زندانی سیاسی یا امنیتی یا عقیدتی نداشته باشیم.  
به حکیمه شکری و پایداری‌اش برای کسبِ حقوق انسانی درود می‌فرستیم و بازگشت افتخار آفرین او را به خانه، به خانواده‌اش و همه دادخواهان تبریک می‌گوییم.

مادران پارک لاله ایران
23 تیرماه 1394

 

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.


No comments:

Post a Comment