Wednesday 30 May 2012

گزارش جشن تولد نه زندانی سیاسی در تهران



دو شنبه 2012-05-28 18:07:48
مادر سهراب هم در این مراسم از ماه خرداد گفت، ماهی که در سالهای اخیر همواره پر از حادثه بوده است . ماهی که در آن تعدادی از زندانی های سیاسی متولد شده اند و خردادی که در آن سه سال قبل مردم در تظاهراتهای میلیونی اش شرکت کردند .او یاد آوری کرد که خرداد همان روز هایی است که تعدادی از فرزندان این آب و خاک به خاطر دفاع از آزادی و رای شان کشته شدند .
پروین فهیمی با تبریک زادروز زندانیان سیاسی متولد خرداد به خانواده های این زندانیان ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر همه زندانیان سیاسی آزاد شوند

 » جشن تولد نه زندانی سیاسی عصر دیروز با این عنوان در تهران گرامی داشته شد
این جشن روزگذشته با حضور خانواده های این زندانیان سیاسی، جمعی از خانواده زندانیان سیاسی و دوستداران شان برگزارشد .
نسرین ستوده، مجید توکلی، بهمن احمدی امویی، عبدالله مومنی، حسین نعیمی پور، سعید ملک پور، بهمن صادقی نور، مهدی خدایی و مسعود پدرام ستارگان خردادی این جمع بودند .متولدان خرداد که هر یک به خاطر عقیده خود مدتهاست در زندان به سر می برند .
در هر گوشه و کنار جایی که این جشن تولد در آن برگزار می شد.پوسترها و عکسهای این آزادگان در بند دیده می شد و برخی از حاضران نیز با در دست داشتن عکسهای این زندانیان سیاسی نام و یاد آنها را گرامی داشتند .
در ابتدای این مراسم برخی از زندانیان سیاسی سابق که مدتی با زندانیان متولد خرداد هم بند بودند خاطراتی را از مدت در بند بودنشان با یکدیگر تعریف کردند . خاطراتی که همه نقلی از سلول انفرادی، بند و حبس داشت، هر چند با چاشنی روزهای مقاومت و ایستادگی .
در ادامه نیز اعضای خانواده برخی از این زندانیان که در این جلسه حضور داشتند درباره آخرین وضعیت آنها چند کلامی بر زبان آوردند .
رضا خندان، همسر نسرین ستوده با نیمای کوچکش در این جشن همراه بود . نیما 4 ساله فرزند نسرین به کیک تولدی خیره شد بود که عنوان ستارگان در بند را بر خود داشت و 9 شمع به یاد آنها بر این کیک تولد روشن بود .شمع های تولد این زندانیان سیاسی با سر دادن سرود یار دبستانی من خاموش شد .
نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در بازداشت است . او به شش سال زندان محکوم شده است و اکنون در بند زنان زندان اوین به سر می برد .او هر هفته ملاقات کوتاهی با همسر و دو فرزندش نیما و مهرواه دارد .
اما در جمع دیروز خانواده زندانیان سیاسی ودوستداران جنبش سبز زنی دیگر هم حضور داشت . زنی که بسیاری او را نماد ایستادگی جنبش سبز می نامند . پروین فهیمی، مادر سهراب اعرابی از شهدای جنبش سبز که روز 25 خرداد ماه سال 1388 به ضرب گلوله جان خود را از دست داد .
مادر سهراب بارها اعلام کرده است که فقط زمانی از خون فرزندش می گذرد که حکومت ایران همه زندانیان سیاسی را بدون هیچ قید و شرطی از زندان آزاد کند .
مادر سهراب هم در این مراسم از ماه خرداد گفت، ماهی که در سالهای اخیر همواره پر از حادثه بوده است . ماهی که در آن تعدادی از زندانی های سیاسی متولد شده اند و خردادی که در آن سه سال قبل مردم در تظاهراتهای میلیونی اش شرکت کردند .او یاد آوری کرد که خرداد همان روز هایی است که تعدادی از فرزندان این آب و خاک به خاطر دفاع از آزادی و رای شان کشته شدند .
پروین فهیمی با تبریک زادروز زندانیان سیاسی متولد خرداد به خانواده های این زندانیان ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر همه زندانیان سیاسی آزاد شوند.
ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار و همسر بهمن احمدی امویی و فاطمه آئینه وند، همسر عبدالله مومنی نیز در این مراسم چند جمله ای درباره همسران دربندشان سخن گفتند . دو زندانی سیاسی که اکنون در بند 350 زندان اوین و در یک اتاق مشترک به سر می برند و هر دو نیز بیش از دو سال و نیم است که از هر گونه مرخصی بی بهره بوده اند .بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار زندانی 30 خرداد سال 88 به زندان اوین منتقل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می برد او یک بار در بهار 89 به مرخصی آمد عبدالله مومنی، فعال دانشجویی زندانی نیز شرایط مشابهی با بهمن دارد و تنها یک بار به مرخصی آمده است .
همسر و دختر مسعود پدرام از دیگر ستارگان خردادی نیز در این جمع حضور داشتند . مسعود پدرام فعال ملی – مذهبی یکی دیگر از زندانیان بند 350 زندان اوین است . در مدت زندانی بودن پدرام کمتر از او یاد شده است اما این زندانی به عنوان یکی از زندانیانی معروف است که همواره دغدغه دمکراسی داشته و بی سر و صدا برای پیشبردش تلاش کرده است .
همسر و فرزند کوچک بهمن صادقی نور از دیگر متولدان خرداد ماه نیز در این جمع حضور داشتند . همسر این زندانی سیاسی در گوشه ای نشسته بود و عکس این زندانی را که شاید کمتر کسی تاکنون او را دیده است در دستانش می فشرد.او با فرزند تازه متولد شده اش در این مراسم حضور داشت.
بهمن صادقی نور، فعال فرهنگی اکنون در بند 350 زندان اوین به سر می برد همسر او نگار در شرایطی فرزند خود را به دنیا آورد که همسرش زندانی بود و با مرخصی اش نیز مخالفت می شد.
در جمع ستارگان خردادی که تولدشان بود جای خانواده مجید توکلی ، دانشجوی دربند خالی بود . خانواده مجید در شهر شیراز زندگی می کنند و به دلیل دوری راه نتوانسته بودند در این مراسم شرکت کنند . مجید توکلی اکنون در زندان رجایی شهر به سر می برد و نزدیک به سه سال از حبس این دانشجوی زندانی می گذرد اما او هنوز از هیچ مرخصی استفاده نکرده است .
سعید ملک پور، مهدی خدایی و حسین نعیمی پوراز دیگر متولدان ماه خرداد هستند که سالروز تولدشان را یکبار دیگر در زندان آغاز می کنند .روز گذشته نام و خاطره این سه زندانی نیز گرامی داشته شد و شرکت کنندگان در این مراسم آرزوی آزادی آنها را کردند. این سه زندانی نیز اکنون در بند 350 زندان اوین و دوالف سپاه پاسداران به سر می برند .
جشن تولد ستارگان خرداد ، آزادگان دربند با خواندن سرود یار دبستانی و ای ایران و آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی پایان یافت .

کانون زنان ایرانی
گزارش :ترانه بنی یعقوب
عکس ها :عالیه مطلب زاده

Monday 28 May 2012

در اعتراض به این بی عدالتی با ما همراه شوید!


همبستگی و هم صدائی با مادران پارک لاله
"در اعتراض به بی عدالتی با ما همراه شوید"
شنبه دوم جون ساعت دو تا سه بعد از ظهر
همدردی و همصدائی حامیان "مادران پارک لاله" در لندن،به مناسبت دوم جون، با اظلاعیه مادران در "اعتراض به این بی عدالتی با ما همراه شوید" در اردیبهشت  ماه  امسال
شما هم امضاکنید


مادران در این اطلاعیه می گویند:
مردم شریف و آزاده ایران!
سازمان ها و نهادهای بین المللی حقوق بشری و فعالان سیاسی- مدنی
در اعتراض به این بی عدالتی با ما همراه شوید!
به دنبال اعتراض مادران پارک لاله به سی و سه سال کشتار و جنایت جمهوری اسلامی و همدردی با مادران داغدار؛ فشار، تهدید، بازداشت و صدور حکم های سنگین زندان ادامه دارد. حکومت اسلامی با این حکم های پیاپی زندان برای مادران پارک لاله، درجه بالای نقض حقوق بشر و سلب آزادی و بی عدالتی خود را به شکلی آشکار به نمایش گذارده است.
هنواز از حکم های صادره برای ژیلا کرم زاده مکوندی، لیلا سیف اللهی، نادر احسنی، ام البنین ابراهیمی، ژیلا مهدویان، مریم نجفی و منصوره بهکیش نگذشته است که خبردار شدیم برای سه تن دیگر به نام های حکیمه شکری، ندا مستقیمی و آقای رمضانی(پدر رامین رمضانی که در سال 88 در خیابان کشته شد) و فردی دیگری به نام سید محمد ابراهیمی به اتهام همکاری با مادران پارک لاله حکم زندان صادر کرده است.
احکام ژیلا کرم زاده مکوندی، لیلا سیف اللهی و نادر احسنی در دادگاه تجدید نظر تایید شده است. ژیلا کرم زاده از 6 دیماه 1390 در زندان اوین در حال گذراندن حکم خود می باشد و احکام سایر مادران پارک لاله در مرحله دادگاه بدوی است.
ما مادران پارک لاله شدیداً نگران وضعیت موجود هستیم، تا به کجا این بی عدالتی ها می خواهد ادامه یابد و سکوت کنیم. هر روز شاهدیم که فشار بر مادران و خانواده های جان باختگان و حامیان آنها سخت تر و سخت تر می شود که حتی همدردی با مادران و خانواده های داغدار نیز جرم محسوب می شود.
ما می خواهیم بدانیم:
چرا اعتراض به نقض حقوق بشر جرم محسوب می شود؟
چرا در کشور ما ایران، انسان ها حق آزادی بیان و اندیشه ندارند؟
چرا همدردی با انسان های آسیب دیده و داغدار جرم محسوب می شود؟
چرا تلاش برای کسب اولیه ترین خواسته های انسانی جرم محسوب می شود؟
چرا حتی وکلا حق دفاع حقوقی از موکل خود را ندارند و مجرم محسوب می شوند؟
ما مادران پارک لاله ضمن تاکید بر سه خواسته اصلی و همیشگی خود؛ لغو مجازات اعدام، آزادی تمامی زندانیان سیاسی- عقیدتی، محاکمه آمران و عاملان تمامی جنایت های حکومت اسلامی، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط ژیلا کرم زاده مکوندی و لغو تمامی احکام صادره برای مادران پارک لاله هستیم.
ما از تمامی انسان های آزادی خواه، حق طلب و شریف ایران و سراسر دنیا و نهادها و سازمان های حقوق بشری و فعالان سیاسی- مدنی می خواهیم که با نوشتن نامه های اعتراضی و ذکر این بی عدالتی ها یا به هر روشی که می توانند، به این احکام ناعادلانه و ضد بشری شدیداً اعتراض کنند.
مادران پارک لاله ایران
26 اردیبهشت 1391

ما شنبه دوم جون ساعت دو تا سه بعد از ظهر در لندن همصدا با مادران پارک لاله ایران و  در حمایت و پشتیبانی ازحرکت اخیر آنانجمع می شویم
حامیان "مادران عزدار ایران" لندن /انگلستان

Tel: 0044-7952513869
Find us on Face book: mothers. mourning
Saturday: 2June 2012
15.00 14.00: Time
Location: North Terrace of Trafalgar Square (in front of the National Gallery) Nearest Tube Charring Cross: Bakerloo and Northern line

Solidarity and Sympathy with Mourning Mothers of Iran
Please join us in our protest against this injustice
May 16, 2012

Honorable and Freedom-loving People of Iran!
International human rights organizations, political and civil rights activists!
Please join us in our protest against this injustice!

sign the petetion by click on this link please: sign it here

Following the protest of Mothers of Laaleh Park (Mourning Mothers of Iran)to 33 years of killings and crimes committed by Islamic Republic, and their show of sympathy with Grieving Mothers, pressures, threats, detentions, and heavy handed prison sentences continue.

By continually handing prison sentences for Mothers of Laaleh Park, the Islamic Republic is clearly demonstrating its high level of violation of human rights, and its disregard for freedom and justice. Not yet through with the news of prison sentences for Jila Karmzadeh Makvandi, Leila Seyfollahi, Nader Ahsani, Omolbanain Ebrahimi, Jila Mahdavian, Maryam Najafi, and Mansoureh Behkish, we have received news that prison sentences have also been ordered for three other individuals by the names of Hakimeh Shokri, Neda Mostaghimi, and Mr. Ramezani (the father of Ramin Ramezani, killed on the street in 2009), as well as another individual by the name of Seyed Mohammad Ebrahimi, charged with helping Mothers of Laaleh Park.

 Prison sentences for Jila Karamzadeh Makvandi, Leila Seyfolahi, and Nader Ahsani have been affirmed in the Appeals Court and Jila Karmzadeh has been detained as of Dec 27, 2011. The sentences for other mothers from Mothers of Laaleh Park are in preliminary stages. We, Mothers of Laaleh Park are extremely concerned about the present situation. How far these injustices can go on and we remain silent?

 Every day we witness that the pressure on these mothers and the families of the martyrs and their supporters become more and more difficult to the point that even sympathizing with the mothers and the grieving families is considered a crime.

 We want to know:
 Why is it a crime to protest against human rights violations?
 Why in our country, Iran, people do not have the right to freedom of speech and thought?
 Why is it considered a crime to show sympathy with hurt and grieving human beings?
 Why is it that even attorneys are deprived of defending their own clients and are, themselves, viewed as criminals?

 We, the Mothers of Laaleh Park, continue to assert our three fundamental and everlasting demands: The abolition of death penalty, the release of all political-ideological prisoners, the prosecution of the instigators and agents involved in all the crimes committed by the Islamic Republic.

 We are asking for the immediate and unconditional release of Jila Karamzadeh Makvandi, and for the annulment of all the court orders issued for the Mothers of Laaleh Park. We appeal to all the freedom loving, justice seeking, and honorable people of Iran and across the world, the international organizations for human rights, and activists for civil and political rights to show serious objections to these unjust and anti-human rulings by writing letters and by spreading the word about these injustices. 

Mothers of Laaleh Park
May 16, 2012

Saturday: 2June 2012

15.00 14.00: Time



Supporters of the Mourning Mothers of Iran/  London
London 02/06/12

Thursday 24 May 2012

حسین رونقی در زندان دست به اعتصاب غذا زد


حسین رونقی، وبلاگ نویس منتقد

وضعیت جسمی حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس منتقد زندانی که شش روز است در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده، نامناسب گزارش شده است.
احمد رونقی،پدر این وبلاگ‌نویس به بی‌بی‌سی فارسی گفت که در پی تماس تلفنی پسرش، روز گذشته (چهارشنبه سوم خردادماه)از اعتصاب غذای او مطلع شد.
·         حقوق بشر، 
پدر این وبلاگ‌نویس در خصوص وضعیت درمانی فرزندش گفت: " براساس مدارک پزشکی کلیه چپ حسین به شکل کامل از کار افتاده و ۲۰ درصد از کلیه راست نیز از کار افتاده است، اما با تمام این شرایط هنوز با مرخصی پزشکی او موافقت نشده است، به همین دلیل نیز حسین دست به اعتصاب غذ ا زده و گفته تا زمانی که به او مرخصی درمانی ندهند به اعتصابش ادامه خواهد داد."
پدر حسین رونقی اضافه کرد:" پزشکان با آزمایش کلیه و سی تی اسکن فرزندش اعلام کردند که او نیاز به جراحی و مرخصی استعلاجی دارد."
آقای رونقی با تاکید بر اینکه مدارک را در اختیار مسئولان ذیربط قرار داده است، افزود: "کلیه مدارک را به دادستان، بهداری اوین، اجرای احکام زندان، معاون دادگاه انقلاب، دادسرای اوین برده‌ام. دادستان نامه به زندان فرستاده است، اما دادسرای اوین حتی شماره نامه را به ما نمی‌دهند تا پیگیری کنیم."
احمد رونقی با تاکید بر اینکه نگران سلامت فرزندش است، گفت : "از مقام معظم رهبری و فرمانده کل سپاه پاسداران می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کنند."
حسین رونقی چندی پیش در بیمارستان بستری شد و براساس نظر پزشکان باید تحت نظر متخصص در منزل تحت درمان قرار بگیرد.
آقای رونقی در خصوص پیگیر‌های انجام شده برای رسیدگی به وضعیت فرزندش نیز گفت :"دیروز (چهارشنبه سوم خردادماه) دادستان نامه‌ای به بهداری اوین فرستاده است، اما وقتی حسین از زندان زنگ زد، گفت می‌خواهند به زور او را برای عمل ببردند. حق ندارند این کار را بکنند من به آنها اطمینان ندارم، اینها می‌خواهند حسین را با شکنجه بکشند، اینها که از وضعیت پرونده پزشکی و شرایط او مطلع هستند اگر می‌خواستند درمان کنند قبل از این همه مشکل به فکر می‌افتادند."
پدر این زندانی سیاسی در بهمن ماه سال گذشته نیز به بی‌بیسی فارسی گفته بود: "پسرم کاری نکرده است و ۱۳ ماه در انفرادی بوده و کلیه‌ها و سلامتی‌اش را از دست داده است. همان قانونی که به پسرم حبس داده می‌گوید طبق قانون باید تحت درمان قرار بگیرد و او توان و تحمل زندان را ندارد."
حسین رونقی ۲۶ ساله و اهل شهرستان ملکان است. او پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۵ سال زندان محکوم شد.
مرگ "یک زندانی سیاسی"در زندان رجایی شهر
در همین حال سایت کلمه از درگذشت منصور رادپور، "زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج" روز دوشنبه خبر داده است.
این زندانی سیاسی در بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ در جاده چالوس توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و پس از مدتی به بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر منتقل شد.
آقای رادپور طی دو حکم جداگانه در شعب ۱ و ٨ دادگاه انقلاب اسلامی کرج، به دو اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با سازمان مجاهدین خلق» مجموعا به هشت سال زندان محکوم شده بود.
براساس گزارش کلمه وی به دلیل شرایط زندان به اعتیاد روی آورده بود و در حالی که به بیماری‌هایی چون نوسان فشار خون، نارسایی کلیه و ناراحتی شدید کلیه مبتلا بود، در گذشت.
بنابراین گزارش علت مرگ آقای رادپور، سکته مغزی اعلام شده و هنگام انتقال جسد او به بهداری زندان، صورت، گردن و پایش سیاه شده بود.

Sunday 20 May 2012

نامه اعتراضی مادران به احکام صادره


در اعتراض به این بی عدالتی با ما همراه شوید!


مردم شریف و آزاده ایران!
سازمان ها و نهادهای بین المللی حقوق بشری و فعالان سیاسی- مدنی
در اعتراض به این بی عدالتی با ما همراه شوید!
به دنبال اعتراض مادران پارک لاله به سی و سه سال کشتار و جنایت جمهوری اسلامی و همدردی با مادران داغدار؛ فشار، تهدید، بازداشت و صدور حکم های سنگین زندان ادامه دارد. حکومت اسلامی با این حکم های پیاپی زندان برای مادران پارک لاله، درجه بالای نقض حقوق بشر و سلب آزادی و بی عدالتی خود را به شکلی آشکار به نمایش گذارده است.
هنوز از حکم های صادره برای ژیلا کرم زاده مکوندی، لیلا سیف اللهی، نادر احسنی، ام البنین ابراهیمی، ژیلا مهدویان، مریم نجفی و منصوره بهکیش نگذشته است که خبردار شدیم برای سه تن دیگر به نام های حکیمه شکری، ندا مستقیمی و آقای رمضانی(پدر رامین رمضانی که در سال 88 در خیابان کشته شد) و فردی دیگری به نام سید محمد ابراهیمی به اتهام همکاری با مادران پارک لاله حکم زندان صادر کرده است.
احکام ژیلا کرم زاده مکوندی، لیلا سیف اللهی و نادر احسنی در دادگاه تجدید نظر تایید شده است. ژیلا کرم زاده از 6 دیماه 1390 در زندان اوین در حال گذراندن حکم خود می باشد و احکام سایر مادران پارک لاله در مرحله دادگاه بدوی است.
ما مادران پارک لاله شدیداً نگران وضعیت موجود هستیم، تا به کجا این بی عدالتی ها می خواهد ادامه یابد و سکوت کنیم. هر روز شاهدیم که فشار بر مادران و خانواده های جان باختگان و حامیان آنها سخت تر و سخت تر می شود که حتی همدردی با مادران و خانواده های داغدار نیز جرم محسوب می شود.
ما می خواهیم بدانیم:
چرا اعتراض به نقض حقوق بشر جرم محسوب می شود؟
چرا در کشور ما ایران، انسان ها حق آزادی بیان و اندیشه ندارند؟
چرا همدردی با انسان های آسیب دیده و داغدار جرم محسوب می شود؟
چرا تلاش برای کسب اولیه ترین خواسته های انسانی جرم محسوب می شود؟
چرا حتی وکلا حق دفاع حقوقی از موکل خود را ندارند و مجرم محسوب می شوند؟
ما مادران پارک لاله ضمن تاکید بر سه خواسته اصلی و همیشگی خود؛ لغو مجازات اعدام، آزادی تمامی زندانیان سیاسی- عقیدتی، محاکمه آمران و عاملان تمامی جنایت های حکومت اسلامی، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط ژیلا کرم زاده مکوندی و لغو تمامی احکام صادره برای مادران پارک لاله هستیم.
ما از تمامی انسان های آزادی خواه، حق طلب و شریف ایران و سراسر دنیا و نهادها و سازمان های حقوق بشری و فعالان سیاسی- مدنی می خواهیم که با نوشتن نامه های اعتراضی و ذکر این بی عدالتی ها یا به هر روشی که می توانند، به این احکام ناعادلانه و ضد بشری شدیداً اعتراض کنند.
مادران پارک لاله ایران
26 اردیبهشت 1391
ابراهیمی امید- ابراهیمی امیرفرشاد- ابراهیمی پوران- ابراهیمی زهرا- ابراهیمی طلعت- ابراهیمی علی- اجلالی بابک- احسنی نادر-احمدی جواد- احمدی زهرا- احمدی ژیلا- احمدی شروین- احمدی عبدالرضا- احمدی علی- احمدی مریم- احمدی نوید- ادبایی احسان- ارس کمال- ارغوانی ناهید- اسدی حسین- اسود فرشاد- اشکان فرید- اغنمی رضا- افتخاری بیژن- افشاری مریم- افطسی کوروش- اقبالی اقبال- اکبری سیما- اکبری فرجام- امامی بهرام- امان الهی مریم- امیرسلیمانی زینب- امیری ثریا- امیری رضا- امینی آسیه- امینی بهمن- امینی ونداد- انزلی شاهین- اهری مریم - ایرانی شعله- ایزدی سوسن- آزاد آینده- آزاد سام- آزاد ایرانی امید- آقامیری سوسو- آقامیری سیدحسن- آل احمد محمد- بابایی جمشید- بارور ناهید - بختیاری سیما- بختیاری هادی- بدیهیان هما- بدیهی نژاد شیوا- برادران منیره- برزو اصغر- بریالی جمیله- بزرگی یلدا- بستجانی عشرت- بستجانی عفت- بستجانی فرزین- بستجانی فریبا- بلنس بترا- بهادر فاطمه- بهاردوست شهلا - بهداد سهراب- بهرام پیروز- بهرامی عصمت- بهروزی جلال- بهروزی ژاله- بهساز زینت- بهکیش منصوره- بهگر حسن- بوداغی وریا- بیگدلی اعظم- پارسا میثاق- پاشایی تورج- پدرام فر خسرو- پدرام فر راحیل- پراکند مهناز- پرتوی بهرام- پرهیزی سهیل- پگاهی مهشید- پناهی مهشید- پوپک- پورآقایی سپیده- پورآقایی سودابه- پورحیدر شهناز- پورنقوی علی- پوینده بیتا- پهلوانی علیرضا- پیام- پیرزاده بیژن– پیرزاده عسل- تارخ علی- ترابی محمد- ترمسی شیدا- تقوی احمد- توفیقی سمیه- تهرانی تونی- جزنی میهن- جعفری جواد- جعفری حسن- جعفری ساناز- جعفری سمانه- جعفری سهند- جعفری طاهره- جعفری کمند- جعفری معصومه- جلالی نیره(مادر بهکیش) - جلیلوند اسماعیل- جمال دینی حسین - جوادی اکرم - جوان محمد- جورابچی شادی- چاوشین محمد- حبیب منصوره- حبیبی شروین- حسن نژاد الهه- حسن نژاد بهمن- حسن نژاد زهرا- حسن نژاد زهره- حسن نژاد قاسم- حسین پور رخشنده- حسین زاده زهرا- حسینی احمد- حسینی زهرا - حسینی نادره- حسینی نازی- حشمت بهروز- حکمت شعار مریم - حمیدی حمید- حمیدی مصطفی- حمیدی نسرین- خادملو فاطمه- خدابنده حمیده- خدابنده سروش- خدابنده سیامک- خدابنده سیاوش- خدابنده سیروس- خدابنده معصومه- خداوند بنده- خدیو امیر- خرازی مهدی- خسروشاهی آزاده- خسروشاهی اکبر- خسروشاهی یاور- خسروی خسرو- خلفی فیروزه(همسر حسام یگانه)- خلیلیان خشایار- خواهشی معزز(همسر کمال الدین پاکدل)- دادگر امیر- دادگر حسین- دادگر سهراب- دادگر سیروس- دادگر علی- داورپناه پرویز- درویش پور مهرداد- دوانی علی- ده کردی محمد- راجی فرزانه- راد پروانه- رادفر توران- رئوفی کامل- رئیسی آرش- رئیسی آرمان- رئیسی بابک- رئیسی پرهام- رئیسی پیمان- رئیسی سوری- رئیسی سوسن- رئیسی سهراب- رئیسی سهیلا- رئیسی کاوه- رحمان زاده محمد- رحمانی آذر- رحیمیان عباس- رستمی جلال- رسولی منیژه- رضایتی پوران- رضایی داریوش- رضایی فاطمه- رضایی فرهنگ- رضایی یما منیر- رضایی یما مهری- رضوی رسول- رفسنجانی حسین- رفیعی زهرا- رمضان پور خدیجه- رمضانی طاهره- رنجبر ملکه- روستائی فریبا- روشن حمید- روشنگر مهرداد- رهنما محسن- ریاحی امین- زارع ابراهیم- زارع پیمانه- زارع سهند- زربخش قدرت الله- زمانی محمد- زیدی پیام- زینالی اکبر- زینالی طاها- سادات سارا- سالک محمد- سپهری اتابک- ستایش گر جاوید- سروری ساره- سعیدپور مهدی- سلطانی سورنا- سلطانی فرخ- سلطانی مائده- سوری ساره- سهلی محمود- سیستانی ساحل- سیف اللهی لیلا- سیفی ملیکا- سینا بیژن- شاه سیاه حمید- شب افروز مسعود- شب بویی علی- شجاعی منصوره- شعبانی ناصر- شکرائی الاهه- شکری الیپ- شکری ایرج- شکری بابک- شکری بهاره- شکری بیژن- شکری حکیمه- شکری حمید- شکری ساره- شکری سحر- شکری سمیرا- شکری شقایق- شکری شکوفه- شکری شهاب- شکری صدیقه- شکری عزت- شکری فاطمه- شکری مرتضی- شهاب شهاب- شیبانی حماد- شیرازی مرتضی- صابری بانو- صادق زهره- صداقت فرحناز- صداقت مریم- صدیق پور سوفیا- صفایی جمیله- صمیمی نیلوفر- صیادپور مهدی- ضیا قزوینی فرزاد- طاهری پور جمشید- طلوعی رویا- عبادی شیرین- عباسی کاوس- عباسیان محمدرضا- عبدوس احترام- عبقری سیاوش- عبقری شهلا- عزیزی پویا- عسگری رضا- عسگری روشنک- عسگری فرنگیس(همسر جلیل جباری)- عسگری مهری- عطاری عبدالوهاب- عطاییان فریبا- عظیما پرناز- عظیما نازی- عظیمی فرد کتایون- علیزاده حمید- عوض پور سانیا- غفاری حمید- فاریابی فرشید- فان زاندن اولی- فتوتی علی- فتوحی علی- فراهانی سیاوش- فرجی روزبه- فرزین کورش- فرشته(همسر نادر حبیبی)- فرشچی ناهید- فروزی نادر- فروهر پرستو- فرهادی فاطمه- فرهادی منیژه- فرید سیامک- فلاح ثریا- فولادی فیروزه- قاضی بهمن- قایور سینا - قربانعلی محمد- قریب نواز فریده- قریشی رضا- قیائی عباس- کارگر رضا- کارگر مجتبی- کارگر مجید- کارگر مرتضی- کارگر مصطفی- کاظمی منیره- کافری حمید- کاوشی حامد- کاویانی منوچهر- کاوین مریم- کاهرزی مهدی- کرمانشاهی نرگس- کریمی اردوان- کریمی افسر(همسر محسن قیاسوند)- کریمی رضا- کشتکار امید- کلانی الهه- کوچکی دهشالی یدالله- کیاندوست ویکتوریا- کیانی کاوه- کی منش منیره- کیومهر فریده- گلپایگانی شهناز- گلزار شهلا- گلستانی داود- گودی روبرتو- گوشه علی- گوهری سینا- گیلانی آذر- لاهیجی عبدالکریم- لطیفی بهرام- لطیفی بهمن- لقایی جهانگیر- لنگرود علی- لیندر مونا- ماهباز عفت- ماهباز علی- مجلسی داریوش- مجید- محبوبی شیوا- محسن معین- محسن نژاد- محمدی ملیحه- متحیر محمدعلی- متین سرور- محمدی راد امین- مختاری پرویز- مختاری علی- مخملباف محسن- مرادی گلمراد- مرادی مصطفی- مرادیان آزاد- مرادیان کلارا- مرزبان فریبا- مرزبان گرجی- مستوفی تراب - مشعوف احمد- مشعوف الاهه- مشعوف انوشه- مشعوف نیما- مصباح ندا- مصطفی زاده حسام- مصطفی زاده شهناز- مصلایی پیمان- مظاهری عباس- مظفری صبا- مقدم خدیجه- مقدم داریوش- مقدم رضوان- مقدم سلماز- مقدم صدیقه- مقدم فاطمه- مقیمی ربابه- مکارمی حسن- ملاحی مریم- ملک پروین- ملک علی- ملکوتی سیروس- ملکی کیوان- منافی رضا- موسوی خامنه زهرا- مهجور کیوان- مهدوی فرهاد- مهدویان ژیلا- مهدی علی اکبر – مهران ادیب علی- مهران ادیب فریبرز- مهران ادیب محمود- مهرانی آیدا- میرآخوری فریده- میرستاری انور- میلانی احمد- میلانی پروانه- ناظمی تاج الملوک- ناظمی توران- ناهید جمیله- نایب هاشم حسن- نجد محسن- نجفی المیرا- نجفی صبری- نجفی مریم- نصیری محمد- نعمانی پریچهر- نعمتی بنفشه- نعمتی بهاره- نعمتی بهجت- نعمتی بهرام- نعمتی بهناز- نعمتی بهنام- نعمتی بیژن- نقابی اکرم- نواییان داوود- نوری علا پرتو- نیرومندی جمیله- نیک مینا- نیک زاد فریار- نیکنام مجید- نیکو سعیده- نیماد- واعظی معصومه- ولایی منوچهر- هاشمی کامران- هاشمی نرگس- هامونی کاوه- هدایتی مهناز- همت بلند ناهید- هیوا رضا- یزدانی زینب- یزدانی جلال- یگانه تبریزی طلعت

اتحاد برای ایران
انجمن حقوق بشر و دموکراسی- هامبورگ
انجمن همبستگی پناهجویان ایرانی/ ترکیه
جمعی از ایرانیان مقیم اسلو – نروژ
حامیان مادران پارک لاله ایتالیا
حامیان مادران پارک لاله تروندهایم/ نروژ
حامیان مادران پارک لاله ژنو
حامیان مادران پارک لاله دورتموند
حامیان مادران پارک لاله فرانکفورت
حامیان مادران پارک لاله کلن
حامیان مادران پارک لاله/ لس آنجلس- ولی
حامیان مادران پارک لاله لندن
حامیان مادران پارک لاله مونیخ
حامیان مادران پارک لاله نروژ-اسلو
حامیان مادران پارک لاله نورنبرگ
حامیان مادران پارک لاله وین
حامیان مادران پارک لاله هامبورگ
سازمان عفو بین الملل/ مونیخ
سایت امید فردا 
سایت صدای مردم
سایت لج ور
شبکه فرهنگی ایرانیان اروپا
شبکه همبستگی ملی ایرانیان(آمریکا- کالیفرنیا)
کانون ایران آزاد/ آلمان
کانون فرهنگ و هنر ایرانیان(فرزنو)
کمپین اعتراض به حکم زندان منصوره بهکیش

Honorable and Freedom-loving People of Iran!
International human rights organizations, political and civil rights activists!
Please join us in our protest against this injustice! 
Following the protest of Mothers of Laaleh Park (Mourning Mothers of Iran)to 33 years of killings and crimes committed by Islamic Republic, and their show of sympathy with Grieving Mothers, pressures, threats, detentions, and heavy handed prison sentences continue. 
By continually handing prison sentences for Mothers of Laaleh Park, the Islamic Republic is clearly demonstrating its high level of violation of human rights, and its disregard for freedom and justice. Not yet through with the news of prison sentences for Jila Karmzadeh Makvandi, Leila Seyfollahi, Nader Ahsani, Omolbanain Ebrahimi, Jila Mahdavian, Maryam Najafi, and Mansoureh Behkish, we have received news that prison sentences have also been ordered for three other individuals by the names of Hakimeh Shokri, Neda Mostaghimi, and Mr. Ramezani (the father of Ramin Ramezani, killed on the street in 2009), as well as another individual by the name of Seyed Mohammad Ebrahimi, charged with helping Mothers of Laaleh Park. Prison sentences for Jila Karamzadeh Makvandi, Leila Seyfolahi, and Nader Ahsani have been affirmed in the Appeals Court and Jila Karmzadeh has been detained as of Dec 27, 2011. The sentences for other mothers from Mothers of Laaleh Park are in preliminary stages. We, Mothers of Laaleh Park are extremely concerned about the present situation. How far these injustices can go on and we remain silent? Every day we witness that the pressure on these mothers and the families of the martyrs and their supporters become more and more difficult to the point that even sympathizing with the mothers and the grieving families is considered a crime. We want to know: Why is it a crime to protest against human rights violations? Why in our country, Iran, people do not have the right to freedom of speech and thought? Why is it considered a crime to show sympathy with hurt and grieving human beings? Why is it that even attorneys are deprived of defending their own clients and are, themselves, viewed as criminals? We, the Mothers of Laaleh Park, continue to assert our three fundamental and everlasting demands: The abolition of death penalty, the release of all political-ideological prisoners, the prosecution of the instigators and agents involved in all the crimes committed by the Islamic Republic. We are asking for the immediate and unconditional release of Jila Karamzadeh Makvandi, and for the annulment of all the court orders issued for the Mothers of Laaleh Park. We appeal to all the freedom loving, justice seeking, and honorable people of Iran and across the world, the international organizations for human rights, and activists for civil and political rights to show serious objections to these unjust and anti-human rulings by writing letters and by spreading the word about these injustices. Mothers of Laaleh Park May 16, 2012

نامه اعتراضی مادران به احکام صادره



در اعتراض به این بی عدالتی با ما همراه شوید


مردم شریف و آزاده ایران!
سازمان ها و نهادهای بین المللی حقوق بشری و فعالان سیاسی- مدنی
در اعتراض به این بی عدالتی با ما همراه شوید!
به دنبال اعتراض مادران پارک لاله به سی و سه سال کشتار و جنایت جمهوری اسلامی و همدردی با مادران داغدار؛ فشار، تهدید، بازداشت و صدور حکم های سنگین زندان ادامه دارد. حکومت اسلامی با این حکم های پیاپی زندان برای مادران پارک لاله، درجه بالای نقض حقوق بشر و سلب آزادی و بی عدالتی خود را به شکلی آشکار به نمایش گذارده است.
هنوز از حکم های صادره برای ژیلا کرم زاده مکوندی، لیلا سیف اللهی، نادر احسنی، ام البنین ابراهیمی، ژیلا مهدویان، مریم نجفی و منصوره بهکیش نگذشته است که خبردار شدیم برای سه تن دیگر به نام های حکیمه شکری، ندا مستقیمی و آقای رمضانی(پدر رامین رمضانی که در سال 88 در خیابان کشته شد) و فردی دیگری به نام سید محمد ابراهیمی به اتهام همکاری با مادران پارک لاله حکم زندان صادر کرده است.
احکام ژیلا کرم زاده مکوندی، لیلا سیف اللهی و نادر احسنی در دادگاه تجدید نظر تایید شده است. ژیلا کرم زاده از 6 دیماه 1390 در زندان اوین در حال گذراندن حکم خود می باشد و احکام سایر مادران پارک لاله در مرحله دادگاه بدوی است.
ما مادران پارک لاله شدیداً نگران وضعیت موجود هستیم، تا به کجا این بی عدالتی ها می خواهد ادامه یابد و سکوت کنیم. هر روز شاهدیم که فشار بر مادران و خانواده های جان باختگان و حامیان آنها سخت تر و سخت تر می شود که حتی همدردی با مادران و خانواده های داغدار نیز جرم محسوب می شود.
ما می خواهیم بدانیم:
چرا اعتراض به نقض حقوق بشر جرم محسوب می شود؟
چرا در کشور ما ایران، انسان ها حق آزادی بیان و اندیشه ندارند؟
چرا همدردی با انسان های آسیب دیده و داغدار جرم محسوب می شود؟
چرا تلاش برای کسب اولیه ترین خواسته های انسانی جرم محسوب می شود؟
چرا حتی وکلا حق دفاع حقوقی از موکل خود را ندارند و مجرم محسوب می شوند؟
ما مادران پارک لاله ضمن تاکید بر سه خواسته اصلی و همیشگی خود؛ لغو مجازات اعدام، آزادی تمامی زندانیان سیاسی- عقیدتی، محاکمه آمران و عاملان تمامی جنایت های حکومت اسلامی، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط ژیلا کرم زاده مکوندی و لغو تمامی احکام صادره برای مادران پارک لاله هستیم.
ما از تمامی انسان های آزادی خواه، حق طلب و شریف ایران و سراسر دنیا و نهادها و سازمان های حقوق بشری و فعالان سیاسی- مدنی می خواهیم که با نوشتن نامه های اعتراضی و ذکر این بی عدالتی ها یا به هر روشی که می توانند، به این احکام ناعادلانه و ضد بشری شدیداً اعتراض کنند.
مادران پارک لاله ایران
26 اردیبهشت 1391
ابراهیمی امید- ابراهیمی امیرفرشاد- ابراهیمی پوران- ابراهیمی زهرا- ابراهیمی طلعت- ابراهیمی علی- اجلالی بابک- احسنی نادر-احمدی جواد- احمدی زهرا- احمدی ژیلا- احمدی شروین- احمدی عبدالرضا- احمدی علی- احمدی مریم- احمدی نوید- ادبایی احسان- ارس کمال- ارغوانی ناهید- اسدی حسین- اسود فرشاد- اشکان فرید- اغنمی رضا- افتخاری بیژن- افشاری مریم- افطسی کوروش- اقبالی اقبال- اکبری سیما- اکبری فرجام- امامی بهرام- امان الهی مریم- امیرسلیمانی زینب- امیری ثریا- امیری رضا- امینی آسیه- امینی بهمن- امینی ونداد- انزلی شاهین- اهری مریم - ایرانی شعله- ایزدی سوسن- آزاد آینده- آزاد سام- آزاد ایرانی امید- آقامیری سوسو- آقامیری سیدحسن- آل احمد محمد- بابایی جمشید- بارور ناهید - بختیاری سیما- بختیاری هادی- بدیهیان هما- بدیهی نژاد شیوا- برادران منیره- برزو اصغر- بریالی جمیله- بزرگی یلدا- بستجانی عشرت- بستجانی عفت- بستجانی فرزین- بستجانی فریبا- بلنس بترا- بهادر فاطمه- بهاردوست شهلا - بهداد سهراب- بهرام پیروز- بهرامی عصمت- بهروزی جلال- بهروزی ژاله- بهساز زینت- بهکیش منصوره- بهگر حسن- بوداغی وریا- بیگدلی اعظم- پارسا میثاق- پاشایی تورج- پدرام فر خسرو- پدرام فر راحیل- پراکند مهناز- پرتوی بهرام- پرهیزی سهیل- پگاهی مهشید- پناهی مهشید- پوپک- پورآقایی سپیده- پورآقایی سودابه- پورحیدر شهناز- پورنقوی علی- پوینده بیتا- پهلوانی علیرضا- پیام- پیرزاده بیژن– پیرزاده عسل- تارخ علی- ترابی محمد- ترمسی شیدا- تقوی احمد- توفیقی سمیه- تهرانی تونی- جزنی میهن- جعفری جواد- جعفری حسن- جعفری ساناز- جعفری سمانه- جعفری سهند- جعفری طاهره- جعفری کمند- جعفری معصومه- جلالی نیره(مادر بهکیش) - جلیلوند اسماعیل- جمال دینی حسین - جوادی اکرم - جوان محمد- جورابچی شادی- چاوشین محمد- حبیب منصوره- حبیبی شروین- حسن نژاد الهه- حسن نژاد بهمن- حسن نژاد زهرا- حسن نژاد زهره- حسن نژاد قاسم- حسین پور رخشنده- حسین زاده زهرا- حسینی احمد- حسینی زهرا - حسینی نادره- حسینی نازی- حشمت بهروز- حکمت شعار مریم - حمیدی حمید- حمیدی مصطفی- حمیدی نسرین- خادملو فاطمه- خدابنده حمیده- خدابنده سروش- خدابنده سیامک- خدابنده سیاوش- خدابنده سیروس- خدابنده معصومه- خداوند بنده- خدیو امیر- خرازی مهدی- خسروشاهی آزاده- خسروشاهی اکبر- خسروشاهی یاور- خسروی خسرو- خلفی فیروزه(همسر حسام یگانه)- خلیلیان خشایار- خواهشی معزز(همسر کمال الدین پاکدل)- دادگر امیر- دادگر حسین- دادگر سهراب- دادگر سیروس- دادگر علی- داورپناه پرویز- درویش پور مهرداد- دوانی علی- ده کردی محمد- راجی فرزانه- راد پروانه- رادفر توران- رئوفی کامل- رئیسی آرش- رئیسی آرمان- رئیسی بابک- رئیسی پرهام- رئیسی پیمان- رئیسی سوری- رئیسی سوسن- رئیسی سهراب- رئیسی سهیلا- رئیسی کاوه- رحمان زاده محمد- رحمانی آذر- رحیمیان عباس- رستمی جلال- رسولی منیژه- رضایتی پوران- رضایی داریوش- رضایی فاطمه- رضایی فرهنگ- رضایی یما منیر- رضایی یما مهری- رضوی رسول- رفسنجانی حسین- رفیعی زهرا- رمضان پور خدیجه- رمضانی طاهره- رنجبر ملکه- روستائی فریبا- روشن حمید- روشنگر مهرداد- رهنما محسن- ریاحی امین- زارع ابراهیم- زارع پیمانه- زارع سهند- زربخش قدرت الله- زمانی محمد- زیدی پیام- زینالی اکبر- زینالی طاها- سادات سارا- سالک محمد- سپهری اتابک- ستایش گر جاوید- سروری ساره- سعیدپور مهدی- سلطانی سورنا- سلطانی فرخ- سلطانی مائده- سوری ساره- سهلی محمود- سیستانی ساحل- سیف اللهی لیلا- سیفی ملیکا- سینا بیژن- شاه سیاه حمید- شب افروز مسعود- شب بویی علی- شجاعی منصوره- شعبانی ناصر- شکرائی الاهه- شکری الیپ- شکری ایرج- شکری بابک- شکری بهاره- شکری بیژن- شکری حکیمه- شکری حمید- شکری ساره- شکری سحر- شکری سمیرا- شکری شقایق- شکری شکوفه- شکری شهاب- شکری صدیقه- شکری عزت- شکری فاطمه- شکری مرتضی- شهاب شهاب- شیبانی حماد- شیرازی مرتضی- صابری بانو- صادق زهره- صداقت فرحناز- صداقت مریم- صدیق پور سوفیا- صفایی جمیله- صمیمی نیلوفر- صیادپور مهدی- ضیا قزوینی فرزاد- طاهری پور جمشید- طلوعی رویا- عبادی شیرین- عباسی کاوس- عباسیان محمدرضا- عبدوس احترام- عبقری سیاوش- عبقری شهلا- عزیزی پویا- عسگری رضا- عسگری روشنک- عسگری فرنگیس(همسر جلیل جباری)- عسگری مهری- عطاری عبدالوهاب- عطاییان فریبا- عظیما پرناز- عظیما نازی- عظیمی فرد کتایون- علیزاده حمید- عوض پور سانیا- غفاری حمید- فاریابی فرشید- فان زاندن اولی- فتوتی علی- فتوحی علی- فراهانی سیاوش- فرجی روزبه- فرزین کورش- فرشته(همسر نادر حبیبی)- فرشچی ناهید- فروزی نادر- فروهر پرستو- فرهادی فاطمه- فرهادی منیژه- فرید سیامک- فلاح ثریا- فولادی فیروزه- قاضی بهمن- قایور سینا - قربانعلی محمد- قریب نواز فریده- قریشی رضا- قیائی عباس- کارگر رضا- کارگر مجتبی- کارگر مجید- کارگر مرتضی- کارگر مصطفی- کاظمی منیره- کافری حمید- کاوشی حامد- کاویانی منوچهر- کاوین مریم- کاهرزی مهدی- کرمانشاهی نرگس- کریمی اردوان- کریمی افسر(همسر محسن قیاسوند)- کریمی رضا- کشتکار امید- کلانی الهه- کوچکی دهشالی یدالله- کیاندوست ویکتوریا- کیانی کاوه- کی منش منیره- کیومهر فریده- گلپایگانی شهناز- گلزار شهلا- گلستانی داود- گودی روبرتو- گوشه علی- گوهری سینا- گیلانی آذر- لاهیجی عبدالکریم- لطیفی بهرام- لطیفی بهمن- لقایی جهانگیر- لنگرود علی- لیندر مونا- ماهباز عفت- ماهباز علی- مجلسی داریوش- مجید- محبوبی شیوا- محسن معین- محسن نژاد- محمدی ملیحه- متحیر محمدعلی- متین سرور- محمدی راد امین- مختاری پرویز- مختاری علی- مخملباف محسن- مرادی گلمراد- مرادی مصطفی- مرادیان آزاد- مرادیان کلارا- مرزبان فریبا- مرزبان گرجی- مستوفی تراب - مشعوف احمد- مشعوف الاهه- مشعوف انوشه- مشعوف نیما- مصباح ندا- مصطفی زاده حسام- مصطفی زاده شهناز- مصلایی پیمان- مظاهری عباس- مظفری صبا- مقدم خدیجه- مقدم داریوش- مقدم رضوان- مقدم سلماز- مقدم صدیقه- مقدم فاطمه- مقیمی ربابه- مکارمی حسن- ملاحی مریم- ملک پروین- ملک علی- ملکوتی سیروس- ملکی کیوان- منافی رضا- موسوی خامنه زهرا- مهجور کیوان- مهدوی فرهاد- مهدویان ژیلا- مهدی علی اکبر – مهران ادیب علی- مهران ادیب فریبرز- مهران ادیب محمود- مهرانی آیدا- میرآخوری فریده- میرستاری انور- میلانی احمد- میلانی پروانه- ناظمی تاج الملوک- ناظمی توران- ناهید جمیله- نایب هاشم حسن- نجد محسن- نجفی المیرا- نجفی صبری- نجفی مریم- نصیری محمد- نعمانی پریچهر- نعمتی بنفشه- نعمتی بهاره- نعمتی بهجت- نعمتی بهرام- نعمتی بهناز- نعمتی بهنام- نعمتی بیژن- نقابی اکرم- نواییان داوود- نوری علا پرتو- نیرومندی جمیله- نیک مینا- نیک زاد فریار- نیکنام مجید- نیکو سعیده- نیماد- واعظی معصومه- ولایی منوچهر- هاشمی کامران- هاشمی نرگس- هامونی کاوه- هدایتی مهناز- همت بلند ناهید- هیوا رضا- یزدانی زینب- یزدانی جلال- یگانه تبریزی طلعت

اتحاد برای ایران
انجمن حقوق بشر و دموکراسی- هامبورگ
انجمن همبستگی پناهجویان ایرانی/ ترکیه
جمعی از ایرانیان مقیم اسلو – نروژ
حامیان مادران پارک لاله ایتالیا
حامیان مادران پارک لاله تروندهایم/ نروژ
حامیان مادران پارک لاله ژنو
حامیان مادران پارک لاله دورتموند
حامیان مادران پارک لاله فرانکفورت
حامیان مادران پارک لاله کلن
حامیان مادران پارک لاله/ لس آنجلس- ولی
حامیان مادران پارک لاله لندن
حامیان مادران پارک لاله مونیخ
حامیان مادران پارک لاله نروژ-اسلو
حامیان مادران پارک لاله نورنبرگ
حامیان مادران پارک لاله وین
حامیان مادران پارک لاله هامبورگ
سازمان عفو بین الملل/ مونیخ
سایت امید فردا 
سایت صدای مردم
سایت لج ور
شبکه فرهنگی ایرانیان اروپا
شبکه همبستگی ملی ایرانیان(آمریکا- کالیفرنیا)
کانون ایران آزاد/ آلمان
کانون فرهنگ و هنر ایرانیان(فرزنو)
کمپین اعتراض به حکم زندان منصوره بهکیش

Honorable and Freedom-loving People of Iran!
International human rights organizations, political and civil rights activists!
Please join us in our protest against this injustice! 
Following the protest of Mothers of Laaleh Park (Mourning Mothers of Iran)to 33 years of killings and crimes committed by Islamic Republic, and their show of sympathy with Grieving Mothers, pressures, threats, detentions, and heavy handed prison sentences continue. 
By continually handing prison sentences for Mothers of Laaleh Park, the Islamic Republic is clearly demonstrating its high level of violation of human rights, and its disregard for freedom and justice. Not yet through with the news of prison sentences for Jila Karmzadeh Makvandi, Leila Seyfollahi, Nader Ahsani, Omolbanain Ebrahimi, Jila Mahdavian, Maryam Najafi, and Mansoureh Behkish, we have received news that prison sentences have also been ordered for three other individuals by the names of Hakimeh Shokri, Neda Mostaghimi, and Mr. Ramezani (the father of Ramin Ramezani, killed on the street in 2009), as well as another individual by the name of Seyed Mohammad Ebrahimi, charged with helping Mothers of Laaleh Park. Prison sentences for Jila Karamzadeh Makvandi, Leila Seyfolahi, and Nader Ahsani have been affirmed in the Appeals Court and Jila Karmzadeh has been detained as of Dec 27, 2011. The sentences for other mothers from Mothers of Laaleh Park are in preliminary stages. We, Mothers of Laaleh Park are extremely concerned about the present situation. How far these injustices can go on and we remain silent? Every day we witness that the pressure on these mothers and the families of the martyrs and their supporters become more and more difficult to the point that even sympathizing with the mothers and the grieving families is considered a crime. We want to know: Why is it a crime to protest against human rights violations? Why in our country, Iran, people do not have the right to freedom of speech and thought? Why is it considered a crime to show sympathy with hurt and grieving human beings? Why is it that even attorneys are deprived of defending their own clients and are, themselves, viewed as criminals? We, the Mothers of Laaleh Park, continue to assert our three fundamental and everlasting demands: The abolition of death penalty, the release of all political-ideological prisoners, the prosecution of the instigators and agents involved in all the crimes committed by the Islamic Republic. We are asking for the immediate and unconditional release of Jila Karamzadeh Makvandi, and for the annulment of all the court orders issued for the Mothers of Laaleh Park. We appeal to all the freedom loving, justice seeking, and honorable people of Iran and across the world, the international organizations for human rights, and activists for civil and political rights to show serious objections to these unjust and anti-human rulings by writing letters and by spreading the word about these injustices. Mothers of Laaleh Park May 16, 2012